Jun 17, 2008

Dinie

Adik Dinie - watching TV

Anak lelaki aku yg handsome tu demam since Sunday afternoon, petang ahad tu temperature die sampai 39C, aku dah pg klinik, doctor terus masuk ubat kat bontot.. pas tu die ok skit n tido jer.. pagi semalam badan die panas balik, temperature dalam 38.3C tapi aku tak leh nak amik cuti sbb last Thursday aku baru amik cuti sbb babysitter aku ade emergency kene balik Melaka sbb pak sedara die meniggal, so aku dgn berat hatinye terpaksa tinggal kan Dinie kat babysitter jgk... papa die dapat amik half day so papa die amik adik bawak pg umah mak mentua ku di Sri Andalas... petang aku balik terus pegi sane... mulut adik asyik paggil Mama..mama..mama.. sayu hati aku tengok anak aku, lemah jer.. main pun tak larat... baring jer. Tapi die nak minum susu n makan.. aku bagi ubat n letak towel basah kat kepala die. Malam aku letak air assam jawa, petua orang tua kalau demam, letak air assam jawa utk menyejukkan n serap panas badan tu. Pas tu temperature badan die ok skit. Malam about 1.30am, aku terjaga(padahal bukannye tido nyenyak sangat... anak demam tak leh nak lena sgt) bau busuk, check pampers adik, die erk...erk.. rupenye, cair... aku continue letak towel basah.. n bagi die susu. Pagi tadi die makin ok tapi ter erk...erk.. cair lagi.. aku bagi susu n ubat then antar die kat umah baby sitter, berat hati nak tinggal kan tapi terpaksa, tadi aku tepon.. babysitter aku kate die ok, tak merengek, mulot dah bising.. hopefully die dah betul recover kalau tak aku ingat nak pegi bawak jumpe Dr Tan (peditrician die yg selalu kiteorang pegi).


Ni gambar Adik Dinie yg gaya dah macam orang bujang tengok TV..




2 comments:

Nomee said...

Kalau berak cair dia berterusan, tukar susu dia sementara to 'Isomil'. (tak ingat camna nak spell). The soya-based milk. Dah ok nanti tukar balik susu biasa.

Nko minta kat doctor tu ubat bontot tu buat spare kat rumah / rumah babysitter. In case of very high tempreature.

azwanihassan said...

Nomie

Adik dinie dah baik demam dah esoknye tu, tapi kuar rashes plak kat badan n muke die. Macam kene meassels, tapi tak sampai kaki. Babysitter aku kate, panas die kuar.. then after 2 days bende tu pun hilang. Sekarang dah sihat sepenuhnye n dah rajin nak cube bgn berjalan. Tapi still takut2 nak jalan jauh2.