Jun 11, 2008

Risau & Malas

Hari ni aku macam nak meluahkan perasaan jap kat sini sebab bengang sangat


RISAU - sebab Khadeja lately ni tak brape nak makan n minum susu. Maybe sebab tukar susu ke (tukar Dutch Lady 123 - honey flavour), dari petang jumaat lepas, badan die mcm dedar jer bile nak malam, bagi ubat demam okay.. then esoknye jadi lagi macam tu.. sampai la monday baru okay.. nak kate die demam, die aktif mcm biase cume kdg merengek skit2. My sis said, kalau first time tukar susu, bagi flavour vanilla dont start with honey or chocalate flavour, sampai die get used to it then baru nak tukar flavour, esp honey mungkin panas skit. Babysitter aku pun complain die tak nak minum susu sangat.. orang tua tu campur dgn milo skit baru die minum. Malam tadi aku beli susu flavour vanilla, then die minum la jugak tapi tak byk.. badan die pun dah ringan aku rase. Skrg ni tiap pagi aku bagi die Appeton MultiVitamin with Lysine untuk budak2 untuk tambahkan selera makan die. Mak mentua aku ckp die nak ringankan badan sbb nak jalan kot.. Ntah la aku pun tak tau betul ke tak. Cume aku blum pegi klinik n tanye doctor jer... Khadija ni die suke nak makan bile die tengok aku or papa die tengah makan, kdg2 kalau kiteorang tengah makan roti canai ke.. nasi goreng ker.. chocolate ke die nak la, kiteorang bagi la skit. Tapi kalau bagi makanan die, mcm nestum or porridge die, susah sangat nak telan, kene layan n leka kan, tunjuk kucing la, aku kene nyanyi la... baru la die nak makan. Adik die okay, bantai jer ape yg disuap. "Khadeja ... Khadeja.. makan n minum byk skit ye nak... bole cepat besar.. jangan ikut kurus macam Mama..". " Mama takpe, mama dah besar pastu mama kene jage anak2 n uruskan rumah sebab tu mama kurus.
MALAS - sebab nak mengadap muke KExxxG kat ofis ni.. pagi ni die sound aku sebab sayur utk apartment die tak sampai lagi.. antar order list last Monday tapi smpai semalam tak sampai jugak. Die tanye kenape aku tak follow up and ask to check who's the culprit. Masalahnye budak2 kitchen n F&B tu pun malas nak layan kerenah die ni. Order brg2 die pun macam ade letak pisau kat leher - TERPAKSA LAYAN. This week punye order aku dapat list for his wife on Monday before lunch, then aku terus forward to Kit Coordinator, cc Purchasing and Room Service. masalah nye Chef tak approvekan market list yg dah di key in oleh Kit Coordinator tu on the same day, he only approve it on Tues, then only it goes to Purchasing for them to process i.e. order from supplier, supplier akan amik 1 hari untuk deliver which is hari ni. Kdg2 pk balik, bende2 mcm ni pun aku nak follow up sampai abis.. malas la byk lagi bende lain aku nak kene jage. Mangkok2 kat kitchen n F&B kalau tak remind pun tak hinggat... bende dah jadi routine pun susah nak follow up. Tu belum lagi sampai kat bini die, complain sayur tak fresh la, ape... KExxxG ni ingat die macam bagus sangat kat sini, mcam raja la orang nak layan die... kalau ko duduk kat India tu.. lagi susah hidop kau. GERAMMMMMM

4 comments:

Nomee said...

Apasal nko tkar susu si kechik tu?
Aku baca kat interent, tak elok bagi honey untuk budak kechik. Boleh upsetkan stomach dia.

Aiman pun pernah sampai this stage - tak mao minum susu. Aku ikutkan jer. Dah ok sekarang. Tapi sekarang tak nak makan lak. Sampai ringan badan dia. Pas tu aku bagi cereal jer... makan pulak. Dah tak nak nasi, aku suap kan roti & biskut & pisang buat alas perut. Tak pasti betul ke approach ni?
So far dia elok je nampaknya. Lasak.

Tapi kalau nko nampak Khadeja semacam, bawak jumpa doctor. I hope she is fine.

Nko bertahan je la ngan Boss tu. Takpun meh datang kerja kat sini (ngeh.. ngeh.. ngeh..).

Cikja said...

anak2 nie tak sama walaupun lahir dr perut yang sama...mungkin susu tu tak sesuai dengan badan dia..cian khadeja.

pasal keje tu, ari tu maya talipon aku.. tanyer ader keje kosong tak kat sini, aku ckp ader tapi account lah..dia ckp kau tipon dia yer..minta tlg carikan keje kosong....

tu kak nomee dah offer mana tau kat tempat kak nomee ader kosong..

Cikja said...

alamak aku salah org nyer aku ingat kak nomee @ juraiza..sorry wrong person...hihihihihihi...

azwanihassan said...

Nomee & Fariza

Aku dah tukar susu si kembar to vanilla jer.. aku pun pernah terbace honey not good for baby less than 1 year, so skrg aku dah tau la yg si khadeja tak leh accept honey lagi buat mase ni.. makan bubur nasi pun tak brape nak.. tapi nestum makan. budak pompuan ni mmg susah skit. Adik no problem

Pasal keje tu... tu la kalau ade vacancy kat mane2 yg sesuai n menarik, memang aku pun nak angkat kaki, minyak pun dah naik, kalau dpt area klang / port klang pun ok...Fariza ko tolong la dengar2 kan kat area port tu..