Nov 30, 2007

My Twins

Khadeeja ngan air liur kat muke - suke main air liur, practise bubbling



Adik dah merangkak


Khadeeja tembam


Adik Dinie


Hari ni nak cite pasal anak - anak ku and post some of their latest photo..


Siti Khadeeja
Khadija blum pandai merangkak lagi, malas skit nak angkat badan die, asyik meniarap n berguling-guling sampai mane2 die suke. Kalau tak pun die mengesot badan die skit2. Ari tu sampai separuh badan dah masuk bawah katil.. Mulut die dah bertambah bising, suke main air liur, menyembur sampai becak muke. Rambut aku pun asyik gugur jer. Volume kalau nangis, gelak n even jerit lagi kuat dari Dinie. Ramai orang kate muke Khadija copy paste muke aku, abis dah anak aku mestila muke aku kan.. comel he..he.. Papa die pun kate macam tu jugak, pas tu Papa die kate mesti perangai pun ikut Mama die. Sekarang dah tunjuk bakat skit, lambat dapat susu - nangis kuat2, nak manje lebih, tak suke senyum ngan strangers or kalau die rase lawak orang tu tak brape kelakar die takkan gelakkan. Kalau tido nak dodoi lame, peluk2 kadang2 nak nenen, lasak si kakak ni kalau tido , die bole rayau satu tilam. Dulu mase die about 4mths plus, mase tu masih tido ngan aku atas dada kat atas katil, jatuh katil tapi nasib baik bawah ade tilam Papa die tido.. gelabah sekejap aku, tapi takde ape2 pun. Orang tua kate baby ni ade malaikat lindung. Sekarang die tido ngan Papa die kat tilam bawah sebab die tido lasak. Kalau makan bole tahan jugak, die suke makan Rusks cookies tu... 2 keping die sorang jer, tapi Nestum makan jugak. Sekarang aku dah bagi dieorang Nestum stage 3. This weekend nak pegi sunat kan Khadeeja, must do it before 1 yr old. Pas tu nak amik last dose BCG for both of them


Ahmad Akmal Dinie
Adik ni makin hari makin comel aku rase... :-) puji anak sendiri. Dah pandai merangkak skit2, badan sume dah angkat n dah bole move forward and backward setapak due. Suke senyum, sweet sangat muke die kalau senyum. Malam tido ngan aku atas katil sebab adik tido tak lasak, suke tido mengiring, pas tu peluk aku.. aku suke cium die bile die tido. Adik ni memang tak banyak ragam sangat, kalau nak tido pun tak susah, die bole tido sendiri dalam playpen or atas comforter depan tv. He is very independent. Die cume nangis bile nak susu or kalau sakit. Makan kuat jugak, kalau makan nestum, kejap2 lepas tu nak susu plak. People said muke die ikut Papa. Adik ni memang Papa type la kot, cool, friendly, tak kuat merajuk, independent... Insyallah nak buat cukur jambul both of them mid Dec ni.